Technika štěpkovačů Jensen v detailech

vstupni_trychtyr_jensen.jpg

Vstupní trychtýř a posuv materiálu

Vstupní trychtýř splňuje směrnice norem CE. Vstupní trychtýř štěpkovačů JENSEN je specifický otevřenou konstrukcí v horní části a asymetrickým umístěním vzhledem k posuvným válcům, což znamená spoustu výhod: Velmi rychlý odvod hluku do zadní části a tím eliminace rezonancí; Nižší zástavba umožňující lepší výhled při zpáteční jízdě = bezpečná manipulace; Nižší hmotnost zadní části štěpkovače; Směrování dřevní hmoty ke straně, kde má nožový kotouč nejvyšší obvodovou rychlost.


z_noze_jensen_1.jpg

Nože a štěpkovací kotouče

JENSEN je jedinečný v montáži a uchycení nožů na štěpkovacím kotouči. Nože mají otvory (ne výřezy), jsou upevněny pevnostními šrouby se zapuštěnou imbusovou hlavou. Nože jsou hřbetem zcela podepřeny na kotouči. Po několika broušeních se nože podkládají podložkami o různých tloušťkách. Touto konstrukcí je vždy nůž 100% paralelní k protinoži. Metoda podložek je velmi rychlá a bezchybná. Nože mají na řezné části 2 břity, které se liší úhlem cca 25°. Další úhel břitu má za úkol v první instanci dřevo rozštěpit, dochází tak ke snížení hlučnosti a nižšímu potřebnému výkonu.


z_noze_jensen.jpg

Redukce hluku a údržba

"Z" nože nože  odlišný řezný úhel vůči protinoži. Horní válec ve tvaru "Z" umožňuje klidnější polohu dřeva ve vstupním trychtýři. Tím dochází ke snížení hlučnosti. 

Údržba a servis jsou velice důležité při provozu stroje. JENSEN má v tomto případě několik důležitých odlišností...


stepkovac_vlastni_motor_jensen.jpg

Štěpkovače s vlastním motorem

Pro údržbu štěpkovače s vlastním motorem je v případě stranové zástavby spalovacího motoru přístup velmi snadný. Od typu A 328 jsou motory a servisní boxy výklopné.
Přenos výkonu od motoru ke štěpkovacímu kotouči je prostřednictvím klínových řemenů a řemenic. Na hřídeli štěpkovacího kotouče je umístěna volnoběžná spojka, která slouží k doběhu kotouče při vypnutí motoru (od typu A 425).


podvozek_jensen.jpg

Podvozky a ostatní parametry

Podvozky s konstrukční rychlostí 80 km/h jsou vlastní konstrukcí spol. JENSEN, jednotlivé podvozky jsou taktéž JENSENem vyvíjeny. Nápravy a tažná zařízení jsou od renomovaného výrobce BPW, ALKO, popř. KNOTT.

Podvozky s konstrukční rychlostí 25 km/h jsou JENSENem vyráběny na přání zákazníka, stejně jako různá tažná zařízení a výška oje. Taktéž lze zvolit různé rozměry pojezdových kol.